Uncategorized

10 Manfaat ESP Shaklee Untuk Ibu Mengandung


Selalu kita dengar kan, kalau mengandung minum soya nanti  kulit anak cantik,
cerah dan gebu.

Sebenarnya, selain untuk kecantikan kulit bayi banyak lagi kebaikan
soya ni untuk ibu hamil, sebab soya ni adalah sumber protein yang bagus.


Tapi, kalau nak ambil minuman soya, kena hati-hati juga ya. Pastikan soya yang
diambil tu selamat. Salah satu ciri soya yang selamat adalah minuman soya
non-GMO.

Macam mana nak tahu itu soya non-GMO dan apa lagi ciri-ciri soya yang selamat ? 

Kriteria penting memilih produk soya

Ibu hamil dan mengandung tidak perlu risau atau pening-pening nak pilih produk
soya ni, kerana Shaklee ada menawarkan soya yang selamat dan halal, mendapat
pegiktirafan dari badan Islam di USA dan disahkan oleh Jakim Malaysia.

ESP
Shaklee ni pun dah lebih 50 tahun dalam pasaran, dan merupakan produk protein
soya pertama di dunia!

5 Sebab Kenapa Ibu Hamil Patut Ambil ESP Shaklee?


1. Kerana satu hidangan ESP bersamaan dengan 12 gelas susu. Bagi ibu yang sukar
nak disiplin diri mengambil susu, boleh gantikan dengan ESP soy protein kerana
ianya tidak memuakkan dan rasanya juga manis buah, tidak terlalu manis kerana
ia tidak mengandungi pewarna dan perisa tiruan.
 
2. Soya ini sangat mudah dihadam dan ia
membekalkan kalsium, protein dan karbohidrat yang sempurna untuk ibu.
 
3. Dalam ESP ini mengandungi vitamin B6 yang
terkenal dengan keupayaannya untuk kecantikan kulit. Ada ibu yang semasa
mengandung mengalami alahan pada kulit yang mana kulit jadi kusam dan tak
cantik, juga kering. Vitamin B6 boleh bantu melembabkan kulit ibu bagi lebih
bermaya dan nampak cantik.
 
4. Dalam ESP Soy Protein ini juga mengandungi
Lysine di mana Lysine ini berfungsi membantu badan menyerap kalsium. Seperti
yang kita ketahui, bila hamil pertumbuhan bayi anda memang amat memerlukan
kalsium untuk pertumbuhannya. Jika kalsium dalam badan ibu tidak mencukupi,
ianya boleh beri kesan kepada ibu untuk jangka panjang kerana ibu boleh
kehilangan simpanan kalsium dalam badan. Kehilangan kalsium boleh menyebabkan
ibu berisiko menghadapi osteoporosis (kereputan tulang) dan juga kesan pada
gigi.
 
5. Kandungan Lysine juga boleh bantu ibu
hilangkan keletihan, kepenatan, rasa penat melampau, rasa loya, menggigil,
seram sejuk, tiada selera makan dan anemia.
10
Manfaat ESP Shaklee Untuk Ibu Mengandung
1. Unit
asas protein ialah asid amino. Inilah yang membentuk wajah comel bakal bayi
kita nanti dan sel-sel di dalamnya. 

2. Protein sangat diperlukan oleh placenta, manakala perkembangan organ dan tubuh badan fetus sangat
bergantung kepada jumlah protein.

3. Waktu yang paling kritikal ialah pada trimester kedua dan
ketiga dimana otak fetus
berkembang dengan sangat pantas dan memerlukan bekalan protein mencukupi.

Bagi ibu pula, perkembangan fetus yang pesat pada trimester
kedua dan ketiga, menyebabkan payudara dan organ ibu juga membesar untuk
menampung keperluan bayi yang membesar. Semua perlukan protein!

4. Waktu mengandung ni, ibu sangat memerlukan tenaga tambahan untuk bergerak aktif dan mengelakkan tubuh daripada
mendapat masalah. Jadi ESP bantu bekalkan tenaga kepada ibu terutama ibu yang
sangat sibuk dengan kerja seharian.

5. ESP bantu kawal glukosa dalam darah ibu, oleh itu mencegah serta mengawal
kencing manis semasa hamil (GDM). Glukosa dalam ESP ni dilepaskan
perlahan-lahan. So gula takkan naik mendadak dalam darah ibu.

6. ESP bantu kawal selera makan sebab ianya berindeks glisemik rendah iaitu
berkarbohidrat kompleks. Minum ESP akan buat ibu kenyang dalam masa lama, maka
kuranglah keinginan nak mengunyah je tu. Kalau banyak makan, tu yang gula asyik
tinggi je memanjang sampai kena kencing manis. Tak mau la kan.

7. ESP juga bantu kawal tekanan darah. Ada kan ibu mengandung, tekanan darah dia naik sampai
kena tahan wad. ESP yang kaya serat ni akan bantu kawal tekanan darah supaya
normal je.

8. Mencantikkan kulit, terutama ibu yang
ada stretchmark tu.  Bila amal ESP, kesan tu akan berkurangan. Lepas
bersalin sambung je minum, insyaAllah kesan stretchmark tu akan cepat
hilang.

9. Mencegah pre-ekslampsia masa hamil. Bila cukup protein, sel akan sihat, keluar
masuk bendalir akan seimbang, maka kuranglah masalah yang tak diingini semasa
hamil. Simptom pre-ekslampsia ni antaranya rasa bengkak dan sakit teruk sangat
semasa hamil. Puncanya sebab plasenta tidak berfungsi dengan betul. Takut kan?

10. Meringankan masalah gastrik pada ibu hamil. Ibu hamil selalu ada masalah gastrik, pedih
ulu hati, angin, senak perut dan sebagainya. Amalkan ESP, insyaAllah sangat
membantu.

Testimoni 
Nak dapatkan ESP? Whatsapp saya http://wasap.my/60174205506 sekarang.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge