Luka Bersalin Cepat Sembuh

Bagaimana Vivix Membantu Ibu Berpantang?

Vitamin Ibu Berpantang Vitamin Ibu Menyusu Vitamin Untuk Ibu Keguguran Vivix

Proses kelahiran adalah pengalaman yang sangat berbeza untuk setiap ibu-ibu dan untuk setiap anak-anak juga. Ada ibu yang mudah sangat bersalin, ada yang melalui proses kelahihiran normal yang sangat mudah tanpa perlu di jahit , ada yang terpaksa dijahit , ada pula ibu yang perlu menjalani pembedahan. Sedangkan ibu yang sudah berpengalaman bersalin beberapa kali pun mempunyai pengalaman yang berbeza untuk setiap anak.

Walaupun sakit menahan sakit sepanjang tempoh kontraksi sakit tu bagaikan hilang begitu saja sebaik dapat mendengar tangisan pertama si comel dan menatap raut wajah comel bayi tersebut, hilang segala kesakitan ketika bersalin. Perasaan gembira, sebak, sayu, dan bersyukur kehadrat Ilahi atas zuriat yang cukup sempurna di mata kita.

Selepas kelahiran, semua ibu-ibu perlu menjalani proses berpantang pula. Tak semua ibu dan keluarga percayakan berpantang ni. Tetapi, walau macam mana sekalipun kepercayaan seseorang, ibu-ibu perlu berehat seketika bagi proses penyembuhan selepas bersalin. Biasanya berpantang ini perlu dijalani selama 44 hari.

Dalam berpantang, makan minum ibu dijaga. Ibu-ibu tidak boleh lewat makan, nanti perut masuk angin. Dan kesan nya bayi juga akan sakit perut. Ibu perlu diurut bagi kembalikan tenaga yang sudah digunakan sehabisnya semasa bersalin.Paling kurang perlu di urut selama 3 hari atau 7 hari.Selebihnya terpulang pada diri masing masing. Perlu berbengkung bagi kembalikan bentuk badan, memakai pilis bagi mengelakkan angin masuk kepala dan sakit kepala. Kalau nak disenaraikan memang banyak yang perlu dilakukan ketika berpantang.

Pengalaman saya berpantang, memang dari anak sulong kena pakai baju yang tebal dan lengan panjang. Stocking tu memang wajib pakai sepanjang masa kecuali ketika mandi / nak ke bilik air saja yang boleh buka. Tak boleh guna kipas dengan kuat. Tidak boleh jalan laju-laju, kena jalan kepit-kepit.Tak boleh mandi lama-lama.

Ketika berpantang, perkara paling penting yang perlu dijaga adalah luka jahit selepas bersalin. Tidak kira samada luka bersalin secara normal mahupun luka bersalin secara pembedahan. Kedua-duanya perlu dijaga agar tidak terkoyak jahitan. Ibu hanya inginkan luka cepat sembuh dan kering, pulih dan bercantum elok semula. Ibu-ibu yang bersalin tanpa jahitan, alhamdulillah, anda tidak perlu risau. Tetapi tetap kena berpantang.

Dan yang paling tak selesa apabila ibu-ibu perlu “bertapa” lama di dalam tandas kerana sembelit melampau. Nak teran kuat-kuat takut jahitan terbuka. Serba tak kena dibuatnya. Paling teruk apabila ibu mengalami buasir yang kronik sehingga luka berdarah dan menyukarkan pergerakkan.

Sebab itu la, orang dulu-dulu sangat menjaga adat berpantang ni. Jika ibu-ibu tidak bersedia fikizal dan mental ketika berpantang, ibu-ibu mungkin akan mengalami tekanan perasaan. Akibat tekanan dan rasa penat menjaga bayi semalaman, bimbang darah meroyan ibu naik ke kepala dan menyebabkan ibu meroyan kronik.

Zaman moden kini, ibu-ibu boleh bersiap sedia dalam proses berpantang dengan mengambil supplement tambahan iaitu VIVIX. Vivix menyebabkan luka jahitan cepat baik dan kering malah elok bercantum dalam masa 3 hari.

BAGAIMANA VIVIX MEMBANTU IBU BERPANTANG?

VIVIX adalah suplemen terbaik untuk ibu berpantang kerana vivix adalah tinggi antioksidan dan mengandungi resveratrol yang mampu memperbaharui sel sehingga ke DNA. Apabila sel-sel kita sihat, sistem badan dapat berfungsi dengan baik. Oleh sebab itu, luka bersalin sembuh dengan cepat.

Vivix dapat membantu menghasilkan biogenesis mitochondria. Tenaga kita dihasilkan oleh biogenesis mitochondria. Apabila semakin banyak mitochondria terhasil, semakin banyak tenaga dapat dihasilkan.

Ibu-ibu berpantang yang mengamalkan Vivix tadi akan berasa lebih cergas bertenaga, tidak lesu dan pucat, dan paling penting Vivix membantu mendapatkan berat badan semasa sebelum hamil dengan lebih cepat.

TESTIMONI IBU BERPANTANG DENGAN VIVIX SHAKLEE

Puan Ainul Fadzillah Mustafa adalah salah seorang ibu yg telah merasakan sendiri kesan positif Vivix Shaklee semasa berpantang anak perempuannya. Jom kita baca kisah beliau!

Berpantang dengan vivix shaklee
Bersalinkan Maryam secara normal dan vacum. 2 hari sakit tak dapat tidur, seminggu di hospital, 2 kali induce.

Sehari balik dari hospital, maryam demam panas dan kuning naik tinggi. Jadi kena masuk nicu.

5 hari dia di NICU, Ainul ulang alik 2-3 kali ke DEMC setiap hari untuk hantar susu.

Jahit kat bawah yang ” banyak” belum sembuh.. asyik bergerak ke sana sini sampai 1 tahap ainul nak berjalan pun sakit giler. nak duduk lagi la. sampai dalam kereta menangis dekat husband sebab tak boleh nak duduk pun. nak duduk pun takut. huhuu

Ya ALLAH sakitnya. Nak duduk sakit.. Nak berjalan lagi la sakit..Sampai nak duduk menanges.. huhuhu

Last pilihan Ainul makan VIVIX. dulu rasa vivix ni MAHAL la. Tapi bila dah SAKIT , MAHAL dah tak nampak dah. Yang PENTING sakit hilang.

3 Hari konsistent makan setiap hari….

ALHAMDULILLAH.. lega sangat. Dah takde pedih, sakit nak duduk, berjalan. Siap boleh pakai seluar

BONUS lagi bila makan vivix semasa berpantang ni :

  1. SUSU MERIAH. memang dalam pantang susu memang banyak. tapi kali ni ‘ lain sangat ‘ .. sampai demam pulak bengkak susu. Alhamdulillah dapat bayak buat stok ebm untuk anak.
  2. Darah kotor berketul ketul keluar. cerita dekat akak mengurut. dia cakap bagus darah tu keluar. darah tu kalau tak keluar bahaya. bahaya kalau darah nifas ni tak keluar betul betul. keluar habis. pernah baca darah nifas yang tak bersih boleh jadi kanser.
  3. Badan rasa segar, sedap la orang cakap. takde la lemau semacam. badan bertenaga. boleh uruskan anak anak walaupun pantang sendiri. muka pun tak pucat sebab peredaran darah berjalan lancar.

Kalau rasa set berpantang banyak bebenor nak kena telan, ambil je vivix ni je rasanya dah cukup. ALL in 1.

Memang berbaloi makan vivix masa pantang. Sangat puas hati. Next berpantang pun akan pastikan vivix ada pada hari pertama bersalin nanti. baru la luka cepat sembuhkan

Terima kasih kerana hadir dalam hidup saya. Terima kasih sebab kembalikan senyuman saya.

Ok jom kita ikuti pula Video dari Puan Nur Suhaida yang sudah dua kali berpengalaman bersalin secara czer ini apabila amalkan vivix ketika pantang.

 

Lagi testimoni VIVIX untuk berpantang

Testimoni Vivix Untuk Berpantang

 

Selain vivix, Fisya cadangkan sekali Set Berpantang Shaklee . Istimewanya set berpantang Shaklee boleh diambil seawal hari pertama bersalin. Dan boleh sambung sehingga habis pantang. Tak kira bersalin melalui pembedahan atau normal, dua-dua pun boleh. Bila ibu pantang cukup segala nutrisi, badan akan rasa bertenaga dan cergas je. Bila ibu happy, anak pun happy dan proses pantang dan penyusuan akan lebih mudah in sya Allah.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge