Cara Menghilangkan Jeragat

Cara Menghilangkan Jeragat

Energizing Soy Protein (ESP) Vitamin C Vitamin E

Jeragat atau dikenali sebagai bintik hitam adalah salah satu dari masalah kulit yang sangat biasa di kalangan penduduk Asia umumnya dan Malaysia ,khasnya.Masalah ini amat merisaukan buat kaum wanita yang sangat menitikberatkan penjagaan kecantikan wajah.

 

 

 
Punca -Punca Masalah Jeragat Ialah:
 
 
  • Kekurangan nutrien yang terjadi apabila usia semakin meningkat atau disebabkan faktor genetik
  • Pengambilan pil perancang
  • Kesan dari pemakaian produk kecantikan yang mengandungi bahan kimia
  • Hormon yang tidak seimbang disebabkan oleh kehamilan atau menopaus
  • Disebabkan oleh masalah pada limpa

 

7 Petua Tradisional Untuk Hilangkan Jeragat

 

1. Ambil beberapa daun sireh muda, kemudian simpan daun sireh ini di dalam peti sejuk. Setiap pagi ambil sehelai daun sireh dan gosokkan di kawasan jeragat. Biar kering sebentar dan bilas dengan air suam.

2. Hampas kelapa selepas diperah santannya jangan dibuang tau. Ambil sedikit hampas kepala tu kemudian gosok-gosok di muka, biar selama 15 min kemudian cuci dengan air suam. selain boleh memudarkan jeragat ia juga boleh menghalus dan menggebukan kulit.

3. Ambil 1 sudu tepung jagung, perahkan sebiji air limau purut atau limau nipis, agak-agak sampai pekat dan boleh di sapu di muka seperti masker. Biar kering seketika dan boleh bilas dengan air suam.

4. Jika makan pisang berangan tu jangan lagi buang kulitnya tu. Sapu-sapu dulu di kawasan yang naik jeragat tu, biar kering sekejap kemudian bilas dengan air.

5. Ambil segenggam beras dan rendamkan seketika, lebih kurang 1 jam macam tu, kemudian tos dan tumbuk bersama-sama kunyit hidup lebih kurang 1 cm sehingga lumat. Kemudian perahkan sebiji limau nipis/purut kedalam beras yang di tumbuk tadi beserta sebiji putih telur.. gaul sebati dan boleh tempek di muka sebagai masker. Biar kering seketika dan boleh bilas dengan air suam.

6. Ambil putih telur dan masukkan tisu ke dalam putih telur tu. Ambil tisu tadi dan tempek dimuka yang ada jeragat tu. Biar kering dan bilas.

7. Tumbuk 1cm kunyit hudup hingga lumat, campurkan sedikit tepung ubi dan juga perahan air limau nipis/purut srta 1 biji putih telur. Gaul sebati dan sapu di muka. Biar lebih kurang 20min kemudian bilas dengan air suam.

Petua yang saya kongsikan di atas merupakan petua tradisional, tapi itu lah kadang-kadang kita ni tak sempat nak buat petua ni dengan kekangan masa dan kesibukan bekerja. Jadi saya kongsi pula petua moden untuk hilangkan jeragat.

Dah nama pun petua moden, jadi pastinya lebih senang dan mudah. Dengan pengambilan vitamin-vitamin dan juga makanan tambahan berikut dapat membantu mengurangkan dan menghilangkan masalah jeragat yang dihidapi. Vitamin-vitamin tersebut adalah seperti Vitamin C, Vitamin E dan juga Protein.

 
 
Cadangan Set Jeragat Shaklee
 
Jeragat , Set Jeragat
 
 
 
ESP : Mempunyai kandungan protein yang diperlukan oleh tubuh bagi membantu penghasilan kolagen dan menggantikan sel-sel kulit yang rosak akibat pigmentasi dan jeragat
 
Vitamin E :
Bertindak sebagai ANTIOKSIDAN dimana ia melindungi kulit daripada serangan radikal bebas yang menyebabkan masalah JERAGAT di muka. Ia juga membantu penghasilan kolagen di dalam kulit dan memutihkan kulit
 
Vitamin C : Mempunyai kandungan ANTIOKSIDAN yang tinggi untuk melindungi kulit. Ia juga membantu menganjalkan kulit dan mencerahkan kulit secara semulajadi.
 
 
 

Apa Kata Mereka Yang Telah Menggunakan Set Jeragat Ini?

 
 

Nak mencuba set jeragat shaklee ini dan nak dapatkan hasil boleh terus hubungi saya seperti talian di bawah. Jeragat ni jika tidak diatasi dari awal nanti akan menjadi lebih teruk, jadi bertindaklah segera.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge