Kebaikan Collagen Powder Shaklee

Kebaikan Collagen Powder Shaklee

Collagen Powder

Anda sedang mencari collagen ? Dah tahu kebaikan collagen powder shaklee ?

Suka tak tengok kulit baby ? Mesti la sukan kan sebab kulit baby gebu je kan, siap halus mulus lagi. Macam tu lah kulit kita masa kita bayi dulu. Tapi itu dululah ūüėÜ ūüėÜ . Apabila usia semakin meningkat kulit kita semakin kurang elastisiti dan semakin kendur. Ini disebabkan oleh satu unsur yang dinamakan kolagen.

Mengapa ini terjadi dan apa kaitannya dengan kolagen pula ?

Kolagen atau collagen adalah sejenis protein yang sangat diperlukan oleh tubuh badan untuk menyokong tisu tisu badan kita bagi mengekalkan keremajaan dan keanjalan kulit. Semasa kita bayi, kandungan kolagen adalah sangat tinggi, sebab itulah kulit bayi lebih anjal dan cantik. Tapi apabila usia kita melewati 25 tahun dan keatas, penghasilan collagen semakin berkurangan. Bila kurang, tiada apa yang menyokong tisu badan kita tadi. Lama kelamaan , kita boleh nampak adanya kedutan di tepi mata, tangan dan kaki. Cuba tengok nenek, datuk kita, boleh nampak adanya kedutan yang ketara pada tangan dan muka mereka kan. Itulah tandanya badan kekurangan collagen.

Jadi, kalau kolagen dah semakin berkurang dalam badan, macam mana nak buat ? habislah kulit jadi tak cantik lagi lepas ni ?! Jangan risau, kita masih boleh ambil kolagen tambahan dari sumber luar contohnya seperti Collagen Powder Shaklee. Kolagen ini bukan sebarang kolagen tau, tapi dihasilkan daripada sumber yang tahan lasak. Khas untuk menampung kehilangan kolagen dari tubuh kita akibat pertambahan usia. Sebab itulah ia dikatakan antara produk collagen terbaik.

Apa Itu Collagen Powder Shaklee?? 

Collagen Powder Shaklee adalah supplemen kolagen yang unggul,mengandungi 4,000mg Kolagen RSS ( Sisik Ikan Merah) proprietari, sejenis kolagen tulen dan bermutu tinggi yang di ekstrak dari Sisik Ikan Merah. Kolagen Shaklee adalah sangat rendah dalam berat molekular, sekitar 1,000 Dalton (berat molekular disukat dalam Dalton) amat mudah di serap oleh tubuh dan membantu meningkatkan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan.

Manfaat Utama Collagen Powder Shaklee
  • Semakin kita berusia tubuh kita makin kekurangan kolagen,mengakibatkan semakin banyak kedutan dan garis halus terjadi disamping kulit yang semakin kendur akibat proses penuaan. Umur bukanlah hanya satu faktor yang menyebabkan kekurangan kolagen di dalam tubuh kita. Kerosakkan kolagen juga boleh di percepatkan dengan faktor luaran seperti matahari,radikal bebas di udara,air dan nutrisi,merokok dan banyak lagi. Justeru itu,¬†Shaklee Collagen Powder,¬†mampu membantu kulit kita mengekalkan elastisiti semulajadi dan memperlahankan kehadiran kedutan.
  • Tampak Lebih Muda

¬†‚ě° Kolagen juga bermanfaat dalam membantu menguatkan rambut dan merangsang pertumbuhan¬† semula.

¬†‚ě° Kuku akan menjadi lebih kuat,bintik putih akan hilang dan pangkal kuku akan mengekalkan warna¬† yang sihat.
¬†‚ě° Kulit akan kurang kering dan elastisiti akan bertambah baik. Kulit juga akan sembuh dengan cepat¬† dan ini akan membantu mengurangkan parut.
¬† ‚ě° Membantu menghilangkan tanda penuaan

‚ě° Kolagen adalah sama penting untuk tulang seperti juga tulang yang memerlukkan kalsium.

‚ě° Kolagen membantu menguatkan tulang dan mengurangkan kemungkinannya menjadi rapuh

‚ě° ¬†Kolagen juga membantu mengurangkan kesakitan dan geseran di sendi-sendi.

¬†‚ě° Baik untuk mata. Kornea memerlukkan kolagen dan ianya membantu mengekalkan otot mata ¬† ¬† ¬† ¬† ¬† ¬† ¬† ¬† ¬† ¬† ¬† supaya tetap anjal.

¬†‚ě° Memastikkan otak sentiasa sihat. Sel glya membekalkan nutrisi kepada otak dan ini disokong oleh¬† kolagen. Adalah penting untuk menentukkan agar otak anda mendapat manfaat kolagen agar minda anda tetap berkeadaan baik saat anda semakin berusia.

Fungsi Ramuan Utama Collagen Powder Shaklee

Collagen Powder Shaklee
 
Kolagen Dari Sisik Ikan Merah 
Sisik Ikan Merah adalah sumber kolagen yang premium dengan kurangnya pencemaran dan kadar penyerapan yang tinggi berbanding dengan kolagen haiwan.
Ekstrak Biji Camellia Japonica
Biji Camellia Japonica terdiri dari asid oleik,satu emolien dan pelembap kulit yang hebat,dan isoflavon,antioksidan semulajadi yang mampu mengurangkan radikal bebas.
Ekstrak Pfaffia
Pfaffia yang juga di kenali sebagai ginseng Brazil, apabila di gabungkan dengan ekstak biji Camilla Japonica, membantu formasi kolagen dan asid hyaluronic. Dengan kemampuan luar biasa mengikat amaun air yang banyak, asid hyaluronic memainkan peranan penting dalam menghidratkan tisu tubuh untuk menjadikan kulit lembut,lembap dan licin.
Elastin Dari Kolagen Ikan
Elastin memelihara kulit menjadi fleksibel tetapi tegang, memberikan reaksi melantun apabila kulit di tarik. Kolagen ikan mengandungi elastin yang berfungsi berganding bahu dengan kolagen untuk mengekalkan kulit menjadi tegang,anjal dan elastik.
Vitamin C dan Vitamin B
Vitamin C mengalakkan penghasilan kolagen dan menentang radikal bebas yang merosakkan kulit kita. Vitamin B turut serta dalam mematabolismekan karbohidrat,lemak dan protein untuk membebaskan tenaga yang di perlukan untuk penghasilan kolagen di dalam sel.
Ekstrak Kerang- Kerangan
Glucosamine ekstrak kekerang adalah penting didalam sintesis cecair synovial yang membekalkan pelincir kepada sendi-sendi dan menghidrat mata untuk melegakan ketidakselesaan mata

Lactobacillus Acidophilus
Membantu mengimbangi mikroflora usus dan membantu membina semula sistem usus yang sihat yang mampu meningkatkan penyerapan kolagen.

Kesan kekurangan collagen adalah seperti berikut:

1. Kekurangan collagen akan menyebabkan kemerosotan penglihatan.

Collagen adalah unsur penting untuk mengekalkan keanjalan salur darah. Kekurangan collagen akan memberikan kesan langsung terhadap penyakit kardiovaskular.

2. Kekurangan collagen akan melemahkan rambut dan folikel rambut dan mengakibatkan keguguran rambut.

Collagen membentuk 70% daripada kulit dan menyokong strukturnya. Ini menyebabkan mudahnya berlaku keguguran rambut disebabkan folikel rambut yang melemah.

3. Kekurangan collagen akan mengakibatkan kehilangan keanjalan dan daya sokongan dan membuatkan otot melabuh.

Collagen adalah unsur utama dalam sendi dan struktur tulang untuk mengekalkan aktiviti biasa tulang, sendi, ligamen dan urat. Kekurangan collagen akan mengakibatkan:

  • Penyakit sendi seperti arthritis
  • Tulang kekurangan kepadatan yang menyebabkan risiko osteoporosis
  • Penyakit gigi
  • Kuku mudah pecah dan kurang bersinar

Selepas umur 25 tahun, badan mula kehilangan collagen dan menunjukkan tanda-tanda penuaan seperti:

  • Kedutan halus
  • Liang-liang kulit yang membesar
  • Kulit kendur
  • Jeragat dan bintik hitam

Tahukah anda itu merupakan tanda anda telah mengalami kesan kekurangan kolagen?

Kesan Kekurangan Kolagen

Kesan Kekurangan Collagen

Adakah anda ada alami perkara berikut?

  • Rambut mudah kering dan bercabang
  • Kulit dengan pori besar, jeragat hitam dan bintik-bintik
  • Kekurangan kalsium dan risiko osteoporosis
  • Kulit kendur / berkedut
  • Sakit sendi
  • Kuku mudah pecah dan kurang bersinar
  • Penyakit gigi
  • Payudara kurang anjal
  • Penglihatan kabur
  • Organ dalaman kurang berfungsi.

Keistimewaan Shaklee Collagen Powder

1.Shaklee Collagen Powder DenganPenyerapan Hebat

Molekul yang kecil dan mempunyai penyerapan yang lebih tinggi (1000 dalton yang paling optimum untuk penyerapan dalam badan).

2.Shaklee Collagen Powder Sumber Premium Sisik Ikan Merah

Shaklee memilih sisik ikan merah sebagai sumber utama Shaklee Collagen Powder. Kenapa pilih sisik ikan merah? Ada sebabnya, antaranya:

Shaklee menggunakan sisik ikan merah yang mana boleh berenang hingga 5000m ke dalam air

‚ě° Sisik yang premium

‚ě° Tahan tekanan

‚ě° Sangat bersih

‚ě° Tinggi kolagen

3.Shaklee Collagen Powder Bukan Sekadar Collagen

Shaklee Collagen Powder ditambah dengan 8 bahan aktif lain seperti:

Camelia Japonica Sees Extract:Biji pokok Camelia japonica ini terdiri daripada asid oleik iaitu emolien dan pelembap kulit yang hebat dan isoflavon iaitu antioksidan semulajadi yang mampu mengurangkan radikal bebas.

Pfaffia extract:¬†Ptaffia¬†yang turut dikenali sebagai ‚Äėginseng brazil‚Äô telah dibuktikan dapat membantu formasi¬†collagen¬†dan asid hyaluronik apabila digabungkan dengan esktrak biji¬†Camellia japonica. Kemampuan luar biasa ekstrak¬†Ptaffia¬†yang mampu mengikat amaun air yang banyak membolehkan asid hyaluronik memainkan peranan penting dalam menghidratkan tisu tubuh untuk menjadikan kulit lembut, lembap dan licin.

Fish Collagen: Elastin memelihara kulit menjadi fleksibel tetapi tegang, anjal dan gebu.

Ekstrak kekerang:Glucosamine dalam ekstrak kekerang adalah sangat penting dalam sintesis cecair sinovial yang membekalkan pelincir kepada sendi-sendi dan menghidrat mata untuk melegakan ketidakselesaan.

Lactobacilus acidophilus:Bakteria baik yang membantu mengimbangi mikroflora usus dan membantu membina semula sistem usus yang sihat seterusnya mampu meningkatkan collagen dalam badan.

Vitamin C dan Vitamin B: Vitamin B berperanan dalam metabolisma karbohidrat, lemak dan protein untuk membebaskan tenaga yang diperlukan untuk penghasilan collagen di dalam sel. Vitamin C pula menggalakkan penghasilan collagen dan menentang radikal bebas yang mampu merosakkan kulit.

4.Shaklee Collagen Powder Terbaik Untuk Sendi dan Tulang

Tidak semua suplemen collagen dapat menyembuhkan sendi anda. Sekarang ini memang ramai sangat pengguna yang mula cakna berkenaan collagen. Ramai yang sudah mula ambil collagen, tapi awas terdapat suplemen collagen di pasaran yang tidak mempunyai type II collagen, yang paling penting untuk sendi.

Terdapat 27 jenis collagen. Sendi kita kebanyakannya diperbuat daripada type II collagen yang sangat penting, namun sendi juga mempunyai collagen type 9, 10 dan 11.

Justeru anda perlu pastikan collagen yang anda ambil mempunyai bahan yang boleh menyokong kesihatan sendi dan tulang anda.

5.Shaklee Collagen Powder Terbukti berkesan

Hampir 71% menyatakan kulit mereka lebih baik selepas pengambilan Shaklee Collagen Powder. Terdapat ujian klinikal pihak ketiga yang menyokong fakta ini.

Shaklee Collagen Powder Terbukti berkesan

Testimoni Shaklee Collagen Powder

Memang power betul Shaklee Collagen Powder ni, jom kita tengok bagaimana Shaklee Collagen Powder membantu Puan Norizan yang ada masalah parut jerawat dan derita selama 7 tahun akibat salah produk.JOm saksikan cerita dari tuan punya badan sendiri .

                                       

Jika anda berminat untuk dapatkan Shaklee Collagen powder untuk diri atau yang tersayang, boleh la hubungi saya yer

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge