Makan Supplement Shaklee Dah Lama Tapi Tak Nampak Kesan ??

Uncategorized

Dalam kehidupan seharian kita nak buat apa pun mesti ada aturan dan caranya kan.Brgitulah juga dengan makan supplement Shaklee atau apa juga vitamin perlu ada tatacaranya.Bukan hentam kromo jer bedal makan.Kalau tak rugi jer beli supplement berbotol-botol.

Ada di kalangan kita nih suka sangat membeli supplement.Asal jumpa pengedar mana-mana suppleent beli , asal kawan pejabat promote beli, asal juran sebelah rumah promote beli , asal nampak iklan macam best ja supplement tu belli.Pastu bila tak ada kesan mulah lah dok bising-bising cakap supplement tu tak bagus la.Tak nampak kesan la walaupun dah lama makan.Padahal kita yang salah sebab tak minta carra makan yang betul dan konsultasi dari pengedar.

Jadi sebab tu sya selalu ingatkan semua supaya membeli apa jua supplement dari pengedar yang berdaftar dan berilmu.Sesetengah pengedarr kadang hanta ingin mengaut keuntungan tapi tak beri konsultasi yang sewajarnya.Silalah beli vitamin dari pengedar yang berilmu dan serius menjual dan sanggup memberikan konsultasi selepas pembelian.


Antara pantang larang dan cara makan supplement yang betul

✔ Banyak minum air kosong
  • Pengambilan air kosong adalah sangat penting dalam kehidupan seharian kita.Ambil kira tentang berat badan kita kerana setiap 25 kg berat badan kita bersamaan 1 liter air yang di perlukan.
✔ Elakkan makan vitamin bersama ubat
  • Kalau ada mengambil ubat , pastikan tidak mengambil bersama dengan supplement.Sebabnya kalau makan vitamin dan ubat secara serenetak , peratusan untuk supplement di serap adalah sangat rendah.Jarakkan pengambilan ubat dan supplement sekurang-kurangnya 2-3 jam.
✔ Kurangkan pengambilan kafein
  • Dalam mana-mana supplent pun akan menyarankan untuk mengurangkan kafein, ini bermakna bagi pengemar kafein bukannya tidak boleh ambil langsung.Kafein yang terlalu banyak boleh merosakkan supplemnt alam badan.Jai kalau dok teruskan minat minum kafein maka supplement yang kita makan selama ni akan terbazir begitu aje.Kalau nak minum juga selagkan masa 3 jam dari waktu kita minum dan waktu makan supplement.
✔ Elakkan makan supplment dengan banyak sekaligus
  • Ramai yang berpendapat ambil supplement dengan banyak sekaligus sebab nanti takut terlupa untuk makan supplement yang seterusnya.Ambil supplement secara sekaligus berbahaya kepada buah pinggang kerena akan terbeban untuk memparoses supplemnt yang kita ambil.Kang tak pasal dapat penyakit buah pinggang pula.
Untuk yang mengambil supplement untuk kurus kebiasaannya akan mengambil masa sehingga 2 – 3 bulan bergantung pada tubuh badan seseorang.Setiap orang kesannya tidak sama.Ada yang cepat dan ada yang lambat.
Untuk cepat mendapatkan hasil juga kita seeloknya detox dulu diri kita supaya supplement yang kita ambil mudah meresap kedalam badan kita bagi menampakkan hasil yang cepat.
Dan perlu di ingat kita perlu konsistent memakan sesuatu vitamin untuk mendapatkan kesan yang superb.
Jika anda perlukan sebarang supplement boleh hubungi sya untuk sebarang pertanyaan dan konsultasi.Tapi pastikan anda membeli dengan sya untuk mendapatkan konsultasi dari sya sebabnya sya takot nanti ada percangahan dengan pengedar yang anda beli.
 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge