Penyelesaian Kepada Perut Buncit

Penyelesaian Kepada Perut Buncit ?

Tips Vitamin Untuk Detox Vitamin Untuk Kurus
Siapa yang ada masalah macam tu? Badan dah comel molek dah kurus, langsing menawan tapi perut buncit pulak ??Tengok dari belakang kurus menawan tapi bila tengok depan aduhhh sedih rasanya.
Saya tau mesti ramai sangat yang tak suka kan bila tengok perut kita buncit semacam ni terutamanya kaum wanita. Nak-nak kalau orang tegur.”Eh mengandung ker”?Ha sentap kan kalau kena tegur begitu.Tu kalau untuk yang dah kawin.yang bujang pulak kalau kena tegur “Eh perut mu macam orang dah beranak 3 la”. Makk aiihhh mesti bertambah sentap kan. Memang rasa macam nak marah je kan orang tu..Tapi tu la kenyataan yang mesti kita terima..Huhuhuhu

Apa Sebab Perut Buncit ?

1) KETURUNAN- Mengikut kata oleh seorang Pakar Kesihatan iaitu Dr. Selfie C. Rijal bahawa faktor keturunan yang diwarisi oleh turun temurun secara umumnya sukar untuk dielak namun boleh dikawal dengan sebaik mungkin.2) PENUAAN – Semakin meningkat usia, semakin berkurangan penghasilan hormon dehibroepiandrosteron (DHEA). Hasil kajian oleh Harvard Women’s Health Watch mendapati wujudnya kaitan antara penurunan hormon DHEA dengan masalah pengumpulan lemak di perut.

3) MAKANAN DAN MINUMAN – Doktor kelulusan Universiti Padjajaran menjelaskan bahawa gula dan alkohol terutamanya yang terkandung dalam bir merupakan musuh utama kepada perut kita
kerana boleh membuatkan otot otot di perut menjadi sudah tidak tegang seperti biasa.

Dari segi pemakanan pula, alkohol sangat berbahaya bagi tubuh badan kita. Ini kerana alkohol mengandungi kalori yang sangat tinggi, sama seperti kalori dalam makanan yang berlemak. Selain itu, apabila kita minum air alkohol, badan dan hati kita terpaksa bekerja keras untuk menyingkirkan alkohol dari tubuh badan dan pada masa yang sama proses menyaringkan gula akan tertangguh. Hal ini dimana, gila kemudiannya terpaksa disimpan dalam tubuh kita sebagai lemak dan ini menyebabkan perut buncit.

– Makanan segera juga boleh mengakibatkan perut buncit kerana makanan ini mempunyai jumlah kalori dan lemak yang sangat tinggi.

4) TEMBAKAU /ROKOK – Tembakau boleh menjejaskan aktiviti penghadaman dalam tubuh badan kita. Oleh sebab itu, selepas makan tidak digalakkan merokok kerana perut akan berasa kembung kerana penghadaman terganggu.

5) STRESS – Keadaan psikologi kita mampu mengganggu aktiviti semula jadi tubuh badan
termasuklah sistem penghadaman kita. Stress adalah salah satu pencetus kepada perut kita. Hal ini disebabkan apabila stress, perut akan berasa kenyang dan menimbulkan masalah kepada keupayaan tubuh menyimpan lemak. Akibatnya, perut kelihatan lebih kembang. Oleh itu, untuk atasinya kita hendaklah belajar untuk tenang apabila menghadapi masalah dan dugaan hidup.

6) PERUBAHAN HORMON – Hal ini berlaku terutama ketika menopaus bagi kaum wanita. Keadaan ini
menyebabkan pengeluaran hormon seks estrogen berkurangan sekali gus membawa kepada pengumpulan lemak pada perut.

Benarkah perut akan buncit apabila seseorang terus tidur selepas makan?
Jawapannya “Ya, benar. Perut akan menjadi buncit kerana proses penghadaman tidak dapat berfungsi
dengan baik,

 Tips hilangkan perut buncit :

  • Kurangkan karbohitrat ringkas
  • Kurangkan process food

Karbohidrat adalah zat makanan yang terbina strukturnya dari GULA. Ia terbahagi kepada dua jenis iaitu Karbohidrat Ringkas dan Karbohidrat Kompleks.

Karbohidrat Ringkas :

Sumber Karbohidrat Ringkas ialah beras putih, roti putih, coklat, gula, susu, jus buah-buahan, soda serta kebanyakkan makanan pencuci mulut. Dan semua jenis bun, donut, biskut dan kek.

Karbohidrat Kompleks :

Sumber Karbohidrat Kompleks ialah roti bijirin tulen, bijirin dan beras, kacang pis, kekacang yang dikeringkan, jagung, buah-buahan dan sayur-sayuran.

Kurangkan karbohidrat ringkas kerana jika berlebihan, karbohidrat jenis ini amat mudah dihadam dan diserap badan. Ini dengan mudahnya akan meningkatkan paras gula dalam darah dan tubuh akan merembeskan Insulin dengan banyak. Ia juga akan menurunkan paras Kolestrol Baik iaitu HDL yang berfungsi untuk mengelakkan serangan sakit jantung.

Penyelesaian kepada perut buncit dengan mengamalkan pemakanan yang sihat atau ambil supplement seperti :-

Lecithin Shaklee

Fungsi :-
·Memecahkan dan membakar lemak
·Meringankan sembelit
·Pelarut untuk kolestrol & lemak-lemak lain

Omega Guard

Fungsi :-

·Membantu mengurangkan dan membuang lemak-lemak degil daripada dalam badan
·Kandungan Omega 3 mengawal pelbagai jenis hormon di dalam badan, termasuklah hormon
LEPTIN, yang berfungsi mengawal selera makan
·Membantu mengawal rasa lapardengan menstabilkan paras gula dalam darah

Perbandingan Lecithin dan Omega Guard?

Omega Guard boleh di ibaratkan seperti kereta BMW lebih cepat membakar lemak, sesuai dengan harganya manakala Lecithin seperti kereta Viva tetapi fungsinya tetap sama membakar lemak biarpun agak perlahan tetapi tetap efektif dengan penggunaan konsisten. InshaAllah.
Andai bergabung, ianya akan menghasilkan kesan yang lebih optimum.

Herb Lax Shaklee

Fungsi :-

·Membersihkan najis yang tersekat
·Merangsang usus mempercepatkan proses pembersihan secara lembut
·Mengembalikan semula proses semulajadi pergerakkan usus
·Mengempiskan perut buncit
·Membantu memejalkan otot perut
·Mengawal berat badan
·Membantu mengurangkan jeragat
·Mengurangkan masalah bau badan
Alfalfa Shaklee

Fungsi :-

·Mencuci usus bagi membuang toksin
·Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
·Melegakan sembelit
·Membuang angin di dalam badan

Cinch Shake Shaklee

Fungsi :-

.Diperkaya dengan Leucine bagi membantu mengekalkan otot semasa menurunkan berat badan

.Kaya dengan protien yang memberi rasa puas dan kenyang semasa menurunkan berat badan
·Tinggi kandungan serat iaitu 6g setiap hidangan 3 pilihan perisa mengikut kesukaan anda,
Chocolate, Vanilla dan Latte.

Energizing Soy Protien (ESP)

Fungsi :-

·Menyediakan tenaga berkekalan dan membantu menahan rasa lapar kerana bekalan tenaga yang
konsisten
.ESP rendah lemak, bebas laktosa dan kolestrol

Bagaimana anda memilih Set Kurus yang terbaik untuk anda?

Ianya bergantung kepada bajet dan keperluan anda, anda boleh memilih salah satu produk yang tersenarai didalam konsep 3B.

Contohnya : Untuk Bakar – Lecithin, Buang -Herblax, untuk Bina – Cinch Shake.Tetapi faktor kekangan bajet, anda boleh memilih konsep 2B dahulu iaitu, Bakar – Lecithin dan Buang – Herblax

Boleh contact saya untuk pertanyaan  , pembelian atau ingin medaftar sebagai ahli shaklee.Talian adalah seperti berikut :-

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge