Sebab Apa Supplement Shaklee Tak Berkesan ??

Tengah sedap golek-golek dengan anak tetiba tet..tet whatsapp sya berbunyi.Oh ada yang bertanya kan tentang Shaklee rupanya.So sya pun layannn…Tapi rupanya si penghantar whatsapp ni dah pernah makan shaklee sebelum ni dan dia katakan pada sya yang Supplement Shaklee Tak Berkesan pun untuk dia..Haaaa sya pun tanya-tanya la da berapa lama makan , cara makan semua dan apa yang buatkan sya nak gelak guling-guling ialah kerana dia baru sebulan pakai dah nak nampakkan hasil yang kebabom terus..

Aduhaiii kita kena faham yer yang penggunaan supplement ni pun kena ada cara yang betul , kena ada orang yang beri konsultasi yang betul.Kalau main hentam belasah makan tak jadi apa di salahkan nya produk balik..

Okey untuk entry kali ni meh sya nak terangkan pada uolss semua atas sebab apa supplemt shaklee tak berkesan.Kalau perkara-perkara di bawah di berlaku pada diri anda makan lah apa jenis supplement pun memang akan membazir duit uolss saja.

1. Tak sabar

  • Shaklee bukannya supplement magic yang baru sehari dua , seminggu ambil dah nak nampak kesan.Shaklee ialah supplement yang membantu sebagai makanan tambahan.Biasanya untuk kesan yang optimum pengambilan harusnya selama 3 bulan itupun secara istiqamah.
  • Namun ada juga orang yang cepat, ini mungkin kerana badannya kurang toksik. 
  • Kalau nak kurus melidi jangan la expect baru seminggu ambil dah boleh turun 5kg.Shaklee bukan ubat kurus yer.
2. Tak konsisten
  • Nak hasil yang cepat tapi bila ditanya rupanya ambil supplement pun tak konsistent.Sekejap ambil sekejap tak ambil.Kadang bila ingat ambil bila lupa memanng lagi la tak ambil kan.Adoi macam mana nak nampak kesan yang positif kalau gitu gaya maknnya kan.Ambil la produk harga beribu pun kalau tak konsisten memang susah la nak nampak hasil.Kalau macam ni punya kes nak salahkan produk ker nak salah kan siapa??
3. Tinggalkan perkara asas

  • Perlu kita semua ketahui yang supplement ialah makanan tambahan dan bukannya ubat.Perkara asas yang tak patut kita tinggalkan adalah seperti tidak mengambil makanan seimbang.Contohnya kalau kita nak kurus kita tetap juga kena jaga pemakanan dan senaman.
4. Tak ikut dosage yang ditetapkan
  • Di sebabkan nak berjimat dengan supplement makan makan pun tan ikut dosage yang telah ditetapkan,SID cadangkan 2 biji tapi dia ambil sebiji sebab sehari sebab nak jimat.Kemudian expect lepas seminggu boleh kurus.Mana boleh macam tu yer.Bagi sya lebih baik ambil betul-betul dan dapat kesan daripada nak jimat tapi tak dapat kesan.Lagi rugi kan kalau dah beli tapi tak dapat kesan pun sebab nak jimat punya pasal. 
5. Ikut jadual yang diberikan

  • Biasa SID akan berikan jadual makan supplement mengikut masa tertentu.Tapi ada pula antara kita malas nak makan dua , tiga kali makan kita telan semua sekali secara sekaligus.Tak boleh gitu yer sebab ada supplement yang menganggu penyerapan supplement lain.Jadi kalau nak keberkesanan tolong la ikut jadual yang diberikan.
6. Tak melakukan Detox
  • Detox ni adalah perkara yang sangat penting ketika / sebelum mengambil sebarang supplement. Mungkin selama ini kita amalkan diet tidak sihat dan terdedah pada pencemaran , tuubuh badan kita kemungkinan banyak toksik dan akan menyebabkan supplement sukar menyerap dengan baik.
  • Detox yang paling mudah adalah dengan minum air masak sebanyak 3 liter sehari atau mengikut kepada keperluan berat kita.Selain itu pengambilan sayuran dan buahan sangat di perlukan.
  • Klik di sini untuk tengok detox dengan cara mudah.
Semoga perkongsian sya mengenai persoalan dari saudari yang bertanya mengenai Kenapa makan supplement shaklee tak berkesan ni dapat memberi jawapan kepada semua yang ragu-ragu di luar sana yer.
Happy reading olss.

One comment

  1. Entry ni bagusl. Memang seriously ramai yang ingat shakleee ubat, dan bila makan seminggu nak hilang teruk sakit, nak gebu terus muka. pelik. sedangkan sakit pon datang bukan sekaligus dtg, pelan2 dan akumulatif daam badan, baru laaa badan ita tunjuk yang kita sakit.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge