Sembelit-Ketika-Hamil

Sembelit Ketika Mengandung Sampai Fobia Nak ke Tandas!

osteMatrix Vitamin Untuk Ibu Hamil Vitamin Untuk Ibu Mengandung Vitamin Untuk Tulang

Adoiiii… seksa sembelit memang tak siapa yang nak lalui tambah lagi kalau kena sembelit ketika mengandung. Memang terasa fobia nak membuang. Nak teran kuat-kuat pun risau anak kat dalam perut terkena sama.

Nak meneran tu Ya Allah,sakitnya.Kalau nasib tak baik, keluar tapi berdarah-darah serta  buasir pula.

Sembelit Ketika Mengandung 

Apa ibu muda ni lakukan untuk atasi sembelit ketika mengandung? Jom kita tengok Video pendek dari ibu muda yang bijak mengatasi masalah sembelitnya.

Kalau tak dijaga dengan elok, boleh serik nak mengandung lagi tau!

Waktu mengandung, ibu lebih mudah diserang sembelit sebenarnya..

  • Ibu mungkin kurang mengambil makanan berserat sebab sedang sibuk dengan “morning sickness”
  • Hormon progesteron yang tinggi dalam badan menyebabkan penghadaman makanan agak perlahan
  • Perut yang memboyot boleh menekan dan menganggu perjalan najis ke usus dan rektum
  • Sesetengah vitamin sintetik yang diambil oleh ibu mengandung boleh menyebabkan sembelit

So kalau dah sembelit, apa nak buat?

  • Minum air kosong dengan lebih banyak dan kerap, sekurang-kurangnya 3L sehari. Walaupun akibatnya macam asyik nak ke tandas aja, tapi air yang banyak boleh membantu melancarkan sistem perkumuhan dan pengeluaran toksin.
  • Banyakkan makan makanan berserat dari sayur dan buah-buahan seperti pisang dan betik. Selain bagus untuk ibu dan bayi, bagus juga untuk memudahkan proses nyahtinja

Selain itu, boleh cuba supplemen Ostematrix yang mengandungi magnesium yang melembutkan najis dan memudahkan tinja dikeluarkan.

Pengalaman Saya Mengandung dan Berpantang Dengan Ostematrix (salah satu vitamin dalam Set Hamil / Pantang Shaklee)

Saya ni kadang ada juga masalah sembelit tu tambah tambah ketika mengandung. Pernah juga masa mengandungkn anak kedua sampai buasir akibat dari sembelit yang teruk

.Jadi bila saya mengandung, saya paling risau lah kalau masih jugak sembelit.

Alhamdulillah saya makan Set Hamil Shaklee yang salah satu vitaminnya adalah ostematrix !

Apa yang best sangat lepas makan Ostematrix?

  • Setiap hari membuang!
  • Sudah lah setiap hari, najis pulak lembut aja..tak perlu nak teran melampau-lampau sampai rasa nak putus nafas..
  • Badan pun rasa lebih ringan dan sihat sebab toksin badan keluar hari-hari
  • Tak lagi sakit pinggang malam-malam sebab Ostematrix ni pun membantu kurangkan lenguh-lenguh badan..
  • Jarang kejang kaki / cramps…

Sungguh, kalau lah orang tanya apa supplement untuk masalah sembelit ni pasti saya cadangkan Ostematrix, saya memang akan syorkan sangat-sangat Ostematrix ni sebab kesannya memang berbaloi-baloi!

Jom hubungi saya hari ni di 0174205506 untuk dapatkan  Ostematrix anda.. inshaAllah anda tak menyesal!

Kalau berminat nak dapatkan set Mengandung Shaklee lengkap satu set pun boleh terus beli dengan klik butang di bawah:

Pengedar Shaklee Shah Alam , Pengedar Shaklee Kota Kemuning

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge