Makanan Yang Bagus Dan Makanan Yang Bahaya Untuk Cyst

Vitamin Untuk Cyst Vitamin Untuk Wanita

Ada beberapa faktor yang dikaitkan dengan ovarian cyst ini antaranya adalah cara pemakanan kita sekarang yang kurang sihat, terlalu banyak MSG (bahan perasa), banyak ambil makanan segera , pemakaian tuala wanita pakai buang (pad) dan banyak lagi. Selalunya, wanita yang menghidap penyakit ini tidak sedar akan kewujudannya kerana ia tidaklah mendatangkan apa-apa masalah. Namun, ada …

Continue Reading
10 Tanda Bersalin Yang Wajib IbuTahu

10 Tanda Bersalin Yang Wajib Ibu Ambil Tahu

Vitamin Ibu Berpantang Vitamin Ibu Menyusu Vitamin Untuk Ibu Hamil

Anda mengandung dan bakal bersalin tidak lama lagi tapi tidak tahu tanda tanda bersalin yang wajib ibu hamil ambil tahu terutamanya untuk mereka yang baru pertama kali mengandung bole baca entry 10 tanda bersalin yang wajib ibu ambil tahu ni ye.Mana tahu sikit sebanyak boleh membantu kan. Menurut sumber, hanya 5% bayi yang lahir pada tarikh due …

Continue Reading

Testimoni Kecutkan Cyst Semasa Mengandung Tanpa Pembedahan

Vitamin Untuk Ibu Hamil Vitamin Untuk Ibu Mengandung

Anda mencari cara untuk kecutkan cyst semasa mengandung tanpa pembedahan ? Anda perlu teruskan pembacaan ni untuk anda ketahui cara kecutkan cyst semasa mengandung tanpa pembedahan dan semoga entry ini membantu masalah anda. Cyst semasa mengandung pastinya akan menyebabkan si ibu bimbang tentang perkembangan bayi dalam kandungan yang mungkin terganggu.   Mana taknya kalau cyst pecah takut …

Continue Reading

Vitamin Bantu Kecutkan Cyst Semasa Hamil

Vitamin Untuk Cyst Vitamin Untuk Wanita

Sejak kebelakangan ni, penyakit cyst seperti sudah tidak asing lagi di kalangan wanita, tanpa mengira peringkat umur kan malah wanita hamil pun tak terkecuali dari terkena cyst . Kebanyakan wanita biasanya diagnosis mengalami ovarian cyst  bila menjalani pemeriksaan ultrasound  untuk melihat perkembangan bayi dalam kandungan atau ketika menghadapi masalah kesuburan.   Cyst semasa hamil ada …

Continue Reading

Adakah Soya Bahaya Untuk Pesakit Cyst ?

Vitamin Untuk Cyst Vitamin Untuk Wanita

Bila cerita pasal soya, banyak cerita yang keluar, terutama yang buruk-buruk. Soya sering di persalahkan bila seseorang itu ada cyst, kanser, fibroid, kulit sensitif dan sebagainya.    Betul ke soya bahaya untuk cyst atau lebih tepat lagi ovarian cyst?   Apa kaitan soya dalam isu cyst ni?   Banyak isu, kekeliruan dan perdebatan yang timbul mengenai isu soya …

Continue Reading

Risiko Ibu Mengandung Menghidap Cyst

Vitamin Untuk Cyst Vitamin Untuk Ibu Hamil Vitamin Untuk Ibu Mengandung Vitamin Untuk Wanita

Anda mengandung dan hadapi masalah cyst ??Apakah risiko ibu mengandung menghidap cyst ?Bahayakah cyst kepada ibu mengandung ?     Cyst adalah sejenis ketumbuhan yang di dalamnya terdapat cecair. Cyst pada wanita biasanya terjadi di bahagian ovari.   Wanita yang mempunyai cyst akan dinasihatkan oleh doktor untuk menjalani pembedahan buang cyst, bergantung pada saiz dan …

Continue Reading

Vitamin Asas Untuk Ibu Hamil

Vitamin Untuk Ibu Hamil Vitamin Untuk Ibu Mengandung

Entry ni saya nak kongsikan Vitamin Asas yang diperlukan oleh ibu hamil. Perlu ke kita makan vitamin lagi bila dah mengandung? Ayat ni selalu kedengaran dari para-para ibu terutamanya yang pertama kali “pregnant”. Alhamdulillah makin banyak dapat berita kawan-kawan dan customer yang ambil Set Kesuburan sebelum ini akhirnya berjaya hamil. Syukur alhamdulillah.Dan saya sendiri dah …

Continue Reading

10 Tips Kehamilan Yang Sihat

Vitamin Untuk Ibu Hamil Vitamin Untuk Ibu Mengandung Vitamin Untuk Wanita

Setiap ibu hamil pasti menginginkan kehamilan yang sihat tanpa sebarang masalah dan komplikasi.Tapi tak semua yang bernasib baik hamil tanpa sebarang alahan kan. Macam sya sendiri pengalaman mengandungkan anak pertama dan kedua terasa bahagianya bila langsung tak ada sebarang alahan tapi untuk kandungan yang ketiga ni masya Allah terasa lembik sampai nak tidur je sepanjang …

Continue Reading