Tips kecantikan : Kenali Kedudukan Jerawat Dan Puncanya

Uncategorized
Setiap
masalah mesti ada puncanya..Dan setiap puncanya mesti kita akan cari jalan untuk
selesaikan masalah kita kan..Apabila kita ada masalah, apakah perkara pertama
yang patut kita buat? Nak marah ke, nak buat tak tau ke, nak rasa down pastu
tak ambil tindakan apa-apa untuk selesaikan ke, nak merungut saja ke? Kalau itu
yang kita buat, sampai bila pun masalah kita takkan selesai, betul tak.

Jadi, apa yang sepatutnya kita buat?

Pertama sekali, CUBA CARI apa PUNCANYA. Apa-apa masalah pun, kena tahu PUNCAnya
dahulu, barula kita dapat jalan untuk selesaikannya.Dah ada cara untuk
selesaikannya pasti akan mudah sesuatu perkara tu selesai..

Begitu juga dengan masalah kulit wajah kita. Kali ni saya nak fokuskan pada
masalah JERAWAT. Ada orang yang tak
begitu serius jerawatnya
, setakat sebiji dua sahaja, ada juga yang serius.Ada
juga yang hanya muncul jerawat bila tiba masa period(utk kaum wanita). Terdapat
banyak faktor yang boleh menjadi punca masalah jerawat di wajah kita.


Jom kita kenali kedudukan jerawat dan puncanya:

Jerawat berhampiran
garis rambut/dahi 
Petanda
: Tekanan hidup yang tinggi/stress atau tak cukup tidur
Jerawat di dahi antara kening
Petanda
: Mungkin disebabkan oleh masalah jantung, disertai oleh rasa meluat dan
gelisah
Jerawat di sisi mata
Petanda
: Kebiasaanya,disebabkan oleh hati yang tidak berfungsi dengan baik

Jerawat hujung hidung
Petanda
: Masalah radang perut dan usus, sistem penghadaman berfungsi dengan lemah

Jerawat berdekatan lubang hidung
Petanda
: Gangguan kesuburan ovari

Jerawat di pipi kiri
Petanda
: Hati mungkin berkerja terlampau kuat,mngakibatkan proses detoks meenjadi
lambat dan lemah
Jerawat di pipi kanan
Petanda
: Paru-paru berfungsi dengan lemah dan kebiasaannya disertai dengan sejuk di
bahagian kaki dantangan. Ia juga tanda awal selesema.
Jerawat di kawasan mulut
Petanda
: Masalah sembelit
Jerawat di dagu
Petanda
: Berlaku beberapa hari seebelum haid kerana perubahan hormone di dalam badan
Credit
to MR
 Google
Bila
anda baca senarai di atas, apa yang boleh anda simpulkan?
Perasan
tak, semuanya berkait rapat dengan masalah dalaman.

Untuk mendapatkan kulit yang sihat, cerah dan berseri, penjagaan luaran sahaja
tidak memadai. Mungkin kita ingat, dengan memakai produk kecantikan yang
mahal-mahal dah cukup untuk mendapatkan kulit yang cantik. Ada betulnya juga,
penjagaan luaran juga penting dengan penggunaan produk yang sesuai, tapi tak
semestinya yang mahal-mahal yer 

Tapi, kita mesti ingat, banyak perkara dalam hidup kita yang bukan di bawah
kawalan kita. Contohnya stress, perubahan hormon, pencemaran, pemakanan (ini
boleh kawal, tapi susah nak kawal) dan banyak lagi faktor-faktor lain.
Disebabkan itulah saya sering tekankan kepentingan mengambil supplemen atau
vitamin yang sesuai untuk penjagaan dalaman.

Dengan pengambilan yang betul, insyaAllah, kita juga boleh mendapat kulit wajah
yang kita idam-idamkan. Tak perlu keluar duit ribu-ribu pergi buat rawatan
wajah, tak perlu nak cucuk-cucuk bagai, makan jer:) Yang penting sabar dan
konsisten…..

Produk yang saya sarankan adalah SetKecantikan Shaklee, kerana ramai yang telah menggunakan produk ini dan sangat berpuas hati dengan kebersanannya yang tanpa ada kesan sampinagan.Set ini mengandungi Vitamin E, B-Complex
dan Vitamin C. Untuk kesan yang lebih cantik dan juga untuk masalah kulit
tertentu, anda juga boleh mengambil ESP atau GLA Complex.

Untuk mendapatkan Set
Kecantikan ini anda boleh terus klik link di bawah dan terus
order.Happy shopping semua…



Berminat untuk mencuba Set Supplement & Vitamin
Shaklee??Hubungi saya:

SID
Fisya Yusof – 1084053
✆ ✉ SMS/Whatsapp: 017-4205506
✉ PM :
www.facebook.com/messages/fisyayusof
✉ : fisyayusof87@gmail.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge